Porozumiewanie sie jeszcze bardziej skuteczne

Porozumiewanie się jeszcze bardziej skuteczne. Nauczyciel utrzymuje z poszczególnymi uczniami porozumiewanie się dwutorowe i pozwala również uczniom w oparciu o zasady formalne porozumiewać się między sobą, 3. Porozumiewanie się bardziej skuteczne. Nauczyciel próbuje prowadzić z poszczególnymi uczniami porozumiewanie się dwutorowe. 4. Porozumiewanie się najskuteczniejsze. Nauczyciel staje się członkiem grupy i pozwala wszystkim członkom grupy, włączając w nią siebie, na wzajemne porozumiewanie się. Filozoficzna podstawa braku zrozumienia przez nauczycieli potrzeby szerszego wzajemnego porozumiewania się polega na tradycyjnym przekonaniu, że dorośli są ważniejsi niż dzieci. Innymi słowy uważa się, że to co nauczyciel ma do powiedzenia czy zakomunikowania jest ważniejsze od tego, co mają do powiedzenia lub zakomunikowania dzieci. Nawet jeśli bronimy poglądu, że taki właśnie powinien być stosunek pomiędzy nauczycielem a uczniem, musimy uznać po trzebę dwukierunkowego porozumiewania się w jaki sposób nauczyciele mogą się przekonać, że uczniowie ich nie rozumieją? Jeśli porozumiewanie się jest ograniczone do procesu jednokierunkowego, jak może uczeń prosić o wyjaśnienie spraw niezrozumiałych? W najbardziej tradycyjnej sytuacji uczenia się, tak bardzo popularnej w szkołach europejskich, nauczyciel wznosi pomiędzy sobą a klasą barierę psychologiczną, która jest prawie nie do przebycia. [przypisy: klasyfikacja chorób człowieka, poradnia uzależnień wrocław, gościec postępujący ]

Powiązane tematy z artykułem: gościec postępujący klasyfikacja chorób człowieka poradnia uzależnień wrocław